Collaborative Project on Learning Analytics
Main researcher, Montreal: Nathalie Loye, Université de Montréal
Main researcher, Liège: Pascal Detroz, Université de Liège (Belgium)
Exam Cheating in Teacher Training Programs
Main researcher: Sylvie Fontaine, Université du Québec en Outaouais
Co-researchers: Sébastien Béland and Nathalie Loye, Université de Montréal; Éric Frenette, Université Laval; Marie-Hélène Hébert, Université TÉLUQ; Nicole Monney, Université du Québec à Chicoutimi; Martine Peters, Université du Québec en Outaouais
Collaborative Exam in an Education Fundamentals Course
Main researcher: Diane Leduc, Université du Québec à Montréal
Co-researchers: Mathilde Cambron-Goulet and André-Sébastien Aubin, Université du Québec à Montréal
Validating an Observation Grid for Teaching Practices
Main researcher: Diane Leduc, Université du Québec à Montréal
Co-researchers: Geneviève Messier, Université du Québec à Montréal; Sébastien Béland, Université de Montréal
Investigating Evaluation Practices in Higher Education
Main researcher: Diane Leduc, Université du Québec à Montréal
Co-researchers: Carla Barroso da Costa and Johanne Grenier, Université du Québec à Montréal; Sébastien Béland, Université de Montréal; Éric Dionne, Université d’Ottawa
Pedagogical Alignment for University Professors
Main researcher: Diane Leduc, Université du Québec à Montréal
Studying the Link Between High Levels of Cognitive Engagement, Higher Cognitive Processes and the Use of Active Pedagogies in Professionally Oriented University Training Programs
Main researcher: Anastassis Kozanitis, Université du Québec à Montréal
Co-researchers: Diane Leduc, Université du Québec à Montréal; Jean-François Desbiens, Université Laval
Granting agency: SSHRC, 2016-2018
Observatory on Innovative Learning Assessment Practices
Main researcher: Diane Leduc, Université du Québec à Montréal
Co-researchers: Carla Barroso da Costa and Johanne Grenier, Université du Québec à Montréal; Sébastien Béland, Université de Montréal; Éric Dionne, University of Ottawa
Granting agency: Université du Québec à Montréal Education Faculty, 2017-2020
Effects of Educational Training and Support on the Practices of New University Professors and Their Students
Main researcher: Louise Ménard, Université du Québec à Montréal
Co-researchers: Diane Leduc, Université du Québec à Montréal; Denis Bédard, Université de Sherbrooke
Collaborators: Christian Bégin and France Gravelle, Université du Québec à Montréal; Laurent Cosnefroy, Institut français de l’éducation; Geneviève Lameul, Université de Rennes
Granting agency: SSHRC, 2013-2018
Online Pedagogical Training for Architecture Professors
Main researchers: Diane Leduc, Université du Québec à Montréal; Patricia Scheffers, Université de Liège
Granting agency: IXth Québec/Wallonie-Bruxelles Joint Standing Committee, Wallonie-Bruxelles/Québec collaboration, 2017-2019
Guiding Educational Institution Managers in Supporting Elementary and Secondary School Teachers in the Learning Assessment Process
Main researcher: Sylvie Fontaine, Université du Québec en Outaouais
Co-researchers: Lorraine Savoie-Zajc and Alain Cadieux, Université du Québec en Outaouais
Granting agency: Ministry of Education, Recreation and Sports, School Staff Continuing Education Support Program, 2014-2019